PREDARE
Acest meniu este dedicat utilizatorilor profesori. De aici profesorii pot
crea şi planifica cursuri, pot administra absenţe, note, teme, pot
vizualiza rapoarte şi cursurile curente, viitoare şi istoricul
cursurilor.

Prerechizite:
- Disciplinele de
studiu corespondente trebuie să fi fost deja importate în Personal
RLO Folder (vezi meniul Spaţii de Lucru).

Pentru a crea un curs,
utilizatorul trebuie să completeze următoarele câmpuri:
- Nume curs
- Descriere
curs
- Tip notă
- notă Numerică, notă Calificativ sau notă
Procentuală
- În funcţie de tipul Notei: notă
Numerică - o
scară de la 1 la 10, 1 la 20 sau 1 la 100 sau notă Calificativ,
o scară de la A la F
- Notă de
trecere - câmpurile disponibile în cazul tipului Notei pentru evaluare
sunt notă Numerică sau notă Procentuală
- Prerechizite
- lista cursurilor pe care studentul trebuie să le fi parcurs pentru a
putea participa la acest curs (câmp opţional)
- Teme - lista
temelor asociate acestui curs (câmp opţional)
- Creează
curs de tip public - dacă este selectat, cursul va fi disponibil
pentru a fi planificat de către fiecare profesor, nu doar de cel care
l-a creat.
- Include editoare -
când se bifează, editoarele vor fi disponibili pentru student în timpul
participării la curs.
La sfârşit, utilizatorul
trebuie să apese butonul
Salvează curs. Va
apărea următoarea fereastră:

Apasă
Da pentru planificarea cursului acum sau
Nu pentru planificarea
cursului mai târziu.
Pentru a
crea o lecţie,
utilizatorul trebuie să meargă pe
pagina principală a spaţiilor de lucru şi
să acceseze link-ul
"Creează lecţie". De
asemenea, poate crea o lecţie din propriul Personal RLO Folder, accesând
butonul
Creare -> Creare lecţie din meniul
Operaţii RLO.
Prerechizite
- Cursul care trebuie
planificat trebuie să fi fost deja creat, folosind secţiunea de
mai sus.

Pentru a planifica
un curs, utilizatorul trebuie să completeze următoarele câmpuri:
- Sincron - cursul va
fi ţinut de către un profesor într-o clasă virtuală
- Asincron - studentii
vor putea parcurge cursul in ritm propiu fără să
intre într-o clasă virtuală
- Permiteţi
participanţilor la curs să se auto-înregistreze - dacă
modul de învăţare este asincron, participanţii se pot
auto-înregistra sau pot fi înregistraţi de către alt utilizator
- Profesor
- Utilizator care înregistrează
participanţii - utilizatorul care va înregistra studenti la
cursul său (disponibil doar dacă modul de învăţare
este setat sincron sau asincron şi participanţii la curs nu se
pot auto-înregistra)
- Utilizatorul care aprobă înregistrarea
participanţilor - utilizatorul care va aproba înregistrarea
studentilor la acest curs
- Data începerii
înscrierii (câmp opţional, disponibil doar pentru cursuri asincrone)
- Data încetării
înscrierii (câmp opţional, disponibil doar pentru cursuri asincrone)
- Data începerii
cursului
- Data încetării
cursului
- Număr maxim de
studenti - numărul maxim de studenti permis pentru acest curs (câmp
opţional)
- Arată rezultatele testelor - se arată rezultatele testelor
- Arată răspunsurile corecte - se arată răspunsurile corecte la teste
- Curs început târziu
- Da - studentii se pot
înscrie la acest curs chiar şi după ce acesta a început
- Nu - studentii nu se
pot înscrie la acest curs după ce acesta a început
Această opţiune nu este disponibilă pentru cursurile
asincrone unde participanţilor le este permis să se
auto-înregistreze. În acest caz, valoarea pentru acest câmp va fi
Nu.
În
sfârşit, utilizatorul trebuie să apese butonul
Salvează
cursul planificat. În cazul în care modul
de învăţare nu este asincron iar studentii se pot auto-înregistra, se va
deschide următoarea fereastră:
Apasă
Da pentru a administra participanţii acum sau
Nu pentru a
administra participanţii mai târziu.
Această opţiune este
disponibilă pentru cursuri sincrone şi asincrone fără
auto-înregistrare.
Prerechizite
- Cursul
trebuie să fi fost deja planificat, folosind secţiunea de mai
sus.
Pentru a administra participanţii la curs,
utilizatorul trebuie să aleagă din arborele din partea stângă un
utilizator sau o componentă, apoi să apese
Adaugă.
- Dacă
entitatea selectată este un utilizator, selectorul ocupaţiei
trebuie lăsat pe nu iar ocupaţia corespunzătoare
utilizatorului selectat va fi salvată în filtrul de participare.
- Dacă entitatea selectată
este o componentă şi dacă este dată o ocupaţie,
atunci toţi utilizatorii care au acea ocupaţie vor fi
salvaţi în filtrul de participare, împreună cu ocupaţia
asociată lor.

Predarea unui curs
Acest meniu este dedicat pentru sprijinirea lecţiilor interactive
şi poate fi accesat doar de către profesor şi de către
studenti în timpul unei predări sincrone. Sesiunea de predare este
începută şi condusă de către profesor.
Predare în clasa virtuala
Un profesor poate porni o clasă
virtuală în două moduri:
- Să importe sau să creeze un
obiect de învăţare (lecţie sau test), să creeze un
curs şi să asocieze materialele educaţionale dorite pentru
curs, să planifice cursul în modul sincron şi să înregistreze
participanţii la curs. Pentru a porni clasa virtuală, profesorul
trebuie să acceseze modulul Predare, să apese pe cursul
care se regăseşte în secţiunea Cursuri viitoare şi să apese butonul începe din bara de meniu din josul
ecranului.
- Cel de al doilea mod de a preda o lecţie
într-o clasă virtuală este următorul: profesorul trebuie
să acceseze secţiunea Spaţii de Lucru - Răsfoire
spaţiu de lucru - Personal RLO Folder. Aici el trebuie să
selecteze materialul educaţional dorit şi să acceseze
opţiunea Predă în clasa virtuală din meniul Vizualizare sau din meniul contextual (click dreapta).
După
aceasta, se va deschide o nouă fereastră unde profesorul trebuie
să introducă denumirea cursului:
După introducerea denumirii cursului, profesorul
trebuie să administreze participanţii la curs şi apoi să
apese butonul
Predă
în clasa virtuală pentru a porni sesiunea de clasă virtuală.
Pagina clasei virtuale are următoarea structură:
- Secţiunea
rezumat curs - este secţiunea din partea de sus a paginii unde se
găsesc informaţii despre cursul curent ca denumire curs,
notă de trecere, nume profesor, data începerii şi încheierii
şi componentele organizaţionale din care fac parte
participanţii
- Secţiunea
arborelui de activităţi - aici se găseşte o
structură ramificată a activităţilor din lecţii
şi teste
- Secţiunea
operaţiilor - în această secţiune găsim comenzile
pentru clasa virtuală: bara de progres a cursului, bara de progres
a momentului, butoanele de navigare în arbore, trimite moment, vezi
momentul selectat, vezi ultimul moment trimis, vezi raportul de activitate
cu privire la lecţia selectată, vezi raportul de activitate cu
privire la lecţia curentă şi închide clasa virtuală
- Secţiunea
studentilor din clasa virtuală - aici se regăsesc
participanţii cursului. Ei pot fi selectaţi sau
deselectaţi, iar profesorul poate adăuga note şi
absenţe în dreptul acestora
În secţiunea participanţilor, profesorul are disponibile
două meniuri:
- Meniu
selectare - din acest meniu profesorul îi poate selecta pe toţi,
prezenţi şi absenţi sau îi poate deselecta pe toţi

- Meniu adăugare - profesorul poate
adăuga note şi absenţe pentru studentii selectaţi
- Meniu studenti - profesorul poate accesa şi administra lista studentilor participanţi la clasa virtuală şi lista studentilor blocaţi în clasa virtuală.
Trimitere materiale
Pentru a trimite un material
către calculatorul studentului, profesorul selectează materialul şi
apoi apasă butonul
Trimite moment. Ca rezultat, materialul va fi
afişat pe ecranul studentului. Materialul este trimis către studentii
selectaţi în secţiunea din dreapta ecranului
Urmărirea ecranului studentului
Secţiunea din partea
dreaptă a ecranului principal reflectă prezenţa studentilor la lecţie.
Profesorul are posibilitatea să supravegheze ecranul studentului, de la
distanţă. Pentru a urmări ecranul studentului, el trebuie să
apese pe numele studentului. Ca urmare a acestei operaţii, o nouă
fereastră se va deschide, unde se afişează fereastra monitorului
studentului.
Prezentare material
Afişarea materialului pe
calculatorul studentului se face automat atunci când profesorul selectează
materialul şi îl trimite.
Profesorul poate decide în
privinţa interactivităţii studentilor în timpul lecţiei prin
selectarea şi deselectarea studentilor.
Profesorul poate vedea pe ecranul
său materialele trimise studentilor prin accesarea butonului
Vezi ultimul moment trimis.
Vizualizare
rapoarte
Profesorul are acces la
două rapoarte similare:
- Raport de
activitate cu privire la lecţia selectată
- Raport de
activitate cu privire la lecţia curentă
În aceste rapoarte sunt disponibile informaţii despre activitatea
studentilor la lecţia selectată sau curentă.
Închiderea clasei virtuale
La sfârşitul lecţiei,
profesorul închide sesiunea de curs folosind butonul
închide clasa virtuală din secţiunea
Operaţii.
Participarea la lecţie
Singurii utilizatori care pot
participa la lecţie sunt profesorul şi clasa de studenti.
După ce profesorul a pornit
lecţia, studentii accesează meniul
Învăţare
- Cursuri disponibile - Cursuri curente. studentul apasă pe cursul
sincron dorit şi va fi introdus în pagina cu rezumatul cursului. Pentru a
se conecta la clasa virtuală el trebuie să apese butonul
Alătură-te la clasa virtuală.
După conectarea la clasa
virtuală, studentul aşteaptă ca profesorul să îi trimită
primul element al lecţiei.
Când profesorul închide o
clasă virtuală, aceasta se va închide automat şi pentru studentii
conectaţi.
În această secţiune,
utilizatorul poate:
- Edita un curs
- Şterge un curs
- Crea un nou curs
- Crea o copie (clonă) pentru un anumit
curs
- Crea o planificare pentru un anumit curs
- Activa /inactiva un curs
- Arhiva un curs
- Vizualiza lecţiile care fac parte dintr-un
curs
- Exporta un curs
Reţineţi faptul că
se poate şterge sau arhiva un curs planificat. De asemenea,
notaţi că puteţi edita un curs dacă acesta se află
într-o planificare în derulare sau încheiată.
În această secţiune,
utilizatorul poate:
- Edita o planificare de curs
- Şterge o planificare de curs
- Adăuga un curs planificat
- Arhiva un curs planificat
- Exporta un curs planificat
- Vizualiza rezumatul cursului
Reţineţi faptul că puteţi edita sau şterge un
program de curs doar dacă respectivul curs nu a început încă.
Utilizatorul poate alege să
importe un curs arhivat. După furnizarea căii către cursul
arhivat dorit şi apăsarea butonului
Importă,
cursul va fi importat.
Aici se poate urmări statusul importurilor asincrone de cursuri care poate fi REUŞIT, ÎN AŞTEPTARE, ÎN DERULARE, NEREUŞIT sau ANULAT.
Când statusul e REUŞIT se poate apăsa link+ul unde apare numele cursului din coloana destinaţie şi se poate vizualiza cursul în lista de cursuri.
Mai departe se poate gestiona cursul nou importat după cum se doreşte.

În această secţiune,
profesorul poate vizualiza, adăuga, edita sau şterge absenţele
pe care el /ea le-a creat. Opţional, lista absenţelor poate fi
exportată ca fişier .csv,
.xls, .xml sau .pdf.
Pentru a vizualiza, edita sau
şterge absenţe, profesorul trebuie să selecteze o clasă sau
un student din ramificaţia din partea stângă a paginii. Dacă entitatea
selectată este o componentă, atunci toate absenţele studentilor din
acea componentă vor fi listate în partea dreaptă.
Prerechizite
- Pentru a crea o absenţă pentru un student dat şi pentru o
disciplină dată, studentul trebuie să aibă deja asociată
acea disciplină (vezi meniul Administrare, link-ul Administrare
discipline).
- Asocierea unei
perioade orare la o componentă (vezi meniul Administrare, link-ul Perioadă orară şi
link-ul Componente)
O nouă absenţă poate fi creată
doar dacă entitatea selectată este un student:
Profesorul trebuie să
completeze următoarele câmpuri:
- Disciplină
- Perioadă orară
- Dată
- Comentariu (câmp opţional)
În
această secţiune, profesorul poate vizualiza absenţele la
disciplină pe care el /ea le-a creat, prin selectarea unui student sau a unei
componente din ramificaţia din partea stângă a paginii. Comentariile
asociate unei absenţe pot fi vizualizate prin aşezarea mouse-ului pe
icoana

.
Prerechizite:
- Pentru a crea o absenţă pentru un
student dat şi pentru un curs dat, studentul trebuie să fie înscris la
acel curs, iar cursul trebuie să fie in starea finalizat sau în
derulare.
- Asociază o perioadă orară la o
componentă (vezi meniul Administrare, link-ul Perioade
orare şi link-ul Componente)
O nouă
absenţă poate fi creată doar dacă entitatea selectată
este un student:
Profesorul trebuie să completeze
următoarele câmpuri:
- Comentariu (câmp
opţional)
În această
secţiune, profesorul poate vizualiza absenţele la disciplină create de
el /ea, prin selectarea unui student sau a unei componente din ramificaţia
din partea stângă a paginii. Comentariile asociate cu o absenţă
pot fi vizualizate prin aşezarea mouse-ului pe icoana

.
În
această secţiune, profesorul poate vizualiza, adăuga, edita sau
şterge notele pe care el /ea le-a creat. Opţional, lista notelor poate
fi exportată ca fişier .csv,
.xls, .xml or .pdf.
Pentru a
vizualiza, edita sau şterge notele, profesorul trebuie să selecteze o
clasă sau un student din ramificaţia din partea stângă a paginii.
Dacă entitatea selectată este o componentă, atunci toate notele studentilor din
acea componentă vor fi listate în partea dreaptă.
Prerechizite
- Pentru a crea o notă pentru un student dat
şi o disciplină dată, studentul trebuie să aibă deja
asociată acea disciplină (din meniul Administrare, link-ul Administrare
discipline).
O
nouă notă poate fi creată doar dacă entitatea
selectată este un student.
Profesorul
trebuie să completeze următoarele câmpuri:
- Tip notă
- Tip notă Numerică, Calificativ,
Procent
- Valoare notă
- Disciplină
- Promovat - căsuţa de verificare
indică dacă studentul a promovat sau nu această
disciplină.
- Dată
- Comentariu (câmp opţional)
Opţional, utilizatorul poate
alege să încarce un fişier .xls sau .csv care conţine notele ce
trebuie încărcate. Fişierul trebuie să aibă
următoarele câmpuri: nota,
promovat, disciplina, data, comentariu, prenume, nume, componentă. Acesta este identic cu formatul folosit
la fişierele exportate.
În această secţiune, profesorul
poate vizualiza notele pe care el /ea le-a creat, prin selectarea unui student din
ramificaţia din partea stângă a paginii.
Comentariile asociate notei pot fi vizualizate aşezând mouse-ul pe icoana:


Prerechizite:
- Pentru a crea o notă pentru un student dat
şi pentru un curs planificat dat, studentul trebuie să fie înscris
la acel curs, iar cursul trebuie să fie in starea finalizat sau în
derulare.
O
nouă notă poate fi creată doar dacă entitatea
selectată este un student.
Profesorul
trebuie să completeze următoarele câmpuri:
- Tip notă
- Tip notă Numerică, Calificativ,
Procent
- Valoare notă
- Curs
- Promovat
- Data
- Comentariu (câmp opţional)

În
această secţiune, profesorul poate vizualiza notele pe care el /ea
le-a creat, selectând un student sau o componentă din ramificaţia din
partea stângă a paginii.
În
această secţiune, profesorul poate vizualiza, edita sau şterge
notele pe care el /ea le-a creat, selectând un student sau o componentă din
ramificaţia din partea stângă a paginii.
Această
secţiune nu îi permite profesorului să creeze noi note ale temei.
Pentru a crea o notă pentru un student dat şi pentru o temă
dată profesorul trebuie să navigheze în pagina Predare /Teme.
În
această secţiune, profesorul poate vizualiza notele temei pe care el
/ea l-a creat, selectând un student sau o componentă din ramificaţia din
partea stângă a paginii.
În această secţiune
profesorul poate vizualiza, adăuga, edita sau şterge teme (meniul
Teme create de tine) şi poate vizualiza lista temelor asociate cursului
(meniul cursului).
Creare teme
Pentru a crea o temă, utilizatorul
trebuie să completeze următoarele câmpuri:
- Titlu temă
- Conţinut
temă
- Dată de
expirare (câmp opţional)
- Interzice
trimitere răspuns după data de expirare - dacă este bifat,
studentii nu mai pot răspunde la această temă după data
expirării
- Număr maxim
de răspunsuri
Opţional, profesorul poate adăuga link-uri si ataşamente la temă.

În această secţiune
sunt disponibile rapoartele cursurilor. Informaţiile din tabel sunt:
- Nume curs
- Stare curs
- Profesor
- Număr de studenti
- studenti activi
- Număr de lecţii
- Lecţii începute
- Mod de învăţare
Prin accesarea butonului
Filtru , utilizatorului i se oferă posibilitatea de a filtra cursurile din rapoarte în funcţie de modul de parcurgere al acestora.
La selectarea unui curs din
tabel, mai sunt disponibile alte două rapoarte:
- Raportul cu privire la lecţii -
lecţiile din curs. De aici sunt disponibile încă patru
rapoarte: raport activităţi, raport activităţi studenti, raport detaliat de testare, raport al distribuţiei notelor

- Raportul cu privire la student - un
raport în baza lecţiilor începute şi finalizate per student. De
aici sunt disponibile două acţiuni: vizualizare raport
activitate student şi vizualizare adnotări curs

CURSURI DISPONIBILE

Cursuri curente
Această secţiune
cuprinde o listă a cursurilor aflate în desfăşurare pe care
utilizatorul le predă. Apăsând pe un curs se va afişa pagina cu
Rezumatul
cursului care cuprinde informaţii complete referitoare la acel
curs, permiţând utilizatorului să execute anumite acţiuni,
să încheie cursul, să vizualizeze lecţiile cursului etc.
Această secţiune
cuprinde o listă a cursurilor planificate, pe care utilizatorul le va
preda şi care nu au început încă. Apăsând pe un curs se va
afişa pagina cu
Rezumatul cursului care cuprinde
informaţii complete referitoare la acel curs. De asemenea, utilizatorul îl
poate edita, poate administra participanţii la acest curs sau poate începe
/ încheia cursul etc.
Arhiva de cursuri
În această secţiune
utilizatorul poate vizualiza o listă a cursurilor încheiate pe care
utilizatorul le-a predat. Apăsând pe un curs se va afişa pagina cu
Rezumatul
cursului care cuprinde informaţii complete referitoare la acel
curs.

Această secţiune
prezintă o listă a tuturor cursurilor la care profesorul are drepturi să înregistreaze participanţi.
Această secţiune
prezintă o listă a tuturor cursurilor la profesorul are drepturi să aprobe participanţii la curs .
în partea dreaptă a paginii
Rezumatului cursului sunt prezentaţi participanţii,
iar în meniul
Operaţii sunt disponibile următoarele
acţiuni: